Szerződéskötés előtt
A fizetési szolgáltatóval történő szerződéskötés egy hosszú távú együttműködés kezdetét jelenti, ezért érdemes megfelelő figyelmet fordítani a szolgáltató kiválasztására. A BIG FISH Payment Gateway oldalán összegyűjtöttük az elérhető fizetési szolgáltatókat, akiket az általuk nyújtott szolgáltatások szerint csoportosítottunk. A szolgáltatók listáját a következő linken tekinthet meg:
Elérhető fizetési szolgáltatók
A fizetési szolgáltató kiválasztásához először a következő általános lépések elvégzését ajánljuk:
- Kérdezze meg saját számlavezető bankját az elérhető online fizetési megoldásokról. Ha számlavezető bankja rendelkezik online fizetési megoldásokkal, kérjen egyedi ajánlatot. Mivel Önt a saját bankja már ismeri és Ön már igénybe veszi a bank egyéb szolgáltatásait, előfordulhat, hogy csomagárazásban is gondolkodhat kedvezőbb költségek mellett.
- Kérjen minél több szolgáltatótól ajánlatot. Így könnyen összehasonlíthatja őket ár/érték tekintetében, ezáltal jobb tárgyalási pozícióba kerül és könnyebben talál az Ön egyedi igényeinek és célpiacának megfelelőt partnert.
- Döntse el ki fogja műszakilag megvalósítani az online fizetést.
- Ismerje meg az egyes szolgáltatók által támasztott elvárásokat. Ezek az elvárások szolgáltatónkként változóak és különböző jogi, illetve honlaptartalmi követelményeket tartalmaznak (pl. logók elhelyezése). Ezeket az követelményeket mindenképpen teljesíteni kell a szolgáltatások igénybevételéhez. A követelményeket jellemzően az adott szolgáltató Általános Szerződési Feltételeiből (ÁSZF) ismerheti meg.
A fenti általános szempontokon túl javasoljuk, hogy a tárgyalások és szerződéskötés előtt készüljön fel a saját és ügyfelei igényeivel. A következő szempontok nagyban elősegítik a megfelelő szolgáltató kiválasztását:
Az Ön igényei
- Az Ön iparága. A fizetési szolgáltató számára fontos ismerni az iparágat amelyben Ön tevékenykedik, hogy meg tudja becsülni a saját kockázatait. Előfordulhat, hogy bizonyos területek esetén (pl. szerencsejáték, felnőtt tartalom) egyes szolgáltatók nem nyújtanak fizetési megoldásokat.
- Az Ön célpiaca. Áruházával kizárólag belföldön vagy külföldön is kereskedik (vagy tervez kereskedni)? Külföld esetén csak az EU területén belül, vagy az EU-n kívüli piacokon jelen is van (vagy tervez jelen lenni)? Fontos, hogy a fizetési szolgáltató az adott terület piacán elfogadott és ismert szereplő legyen és a vásárlók megbízzanak benne.
- Az Ön célcsoportja. A vásárlók szokásaitól és összetételétől is függ, hogy melyik fizetési megoldásokat használják majd szívesen. Fel kell mérnie, hogy Ön vásárlói nyitottak az innovatív, modern fizetési megoldásokra (pl. mobiltárca) vagy inkább a hagyományos megoldásokat (pl. online bankkártyás fizetés) kedvelik?
- A kereskedelem módja. Hagyományos webáruházak esetén az online bankkártyás fizetés a legkézenfekvőbb megoldás. Amennyiben ügyfelei okostelefonjukkal is vásárolnak érdemes olyan szolgáltatót választani, aki a mobiltárcás fizetést is támogatja. Fizika üzlet vagy egyéb helyszín esetén (pl. étterem) hasznos, ha az adott szolgáltató fizikai terminált is biztosítani tud helyszíni kártyaelfogadáshoz. Amennyiben a fentiek közül több megoldás használata is szükséges előfordulhat, hogy több, különböző fizetési szolgáltató megoldását is igénybe kell vennie.
- Tranzakciók várható száma havonta. A fizetési szolgáltató a sikeres tranzakciók után állapítja meg a fizetendő jutalékot, így a tranzakciók száma segít Önnek a kiadások tervezésében. Nagyobb számú tranzakció esetén a szolgáltató kedvezményesebb díjat is megállapíthat az általa nyújtott fizetési szolgáltatásra. A tranzakciók várható számát a korábbi évek jellemző számai alapján, ezek híján pedig minél pontosabb becsléssel határozhatja meg.
- A forgalom eloszlása az évben. Ennek vizsgálata segít eldönteni, hogy kampányok vagy nagyobb forgalmú időszakok mekkora többlet forgalommal járnak. Ezekre az időszakokra gondolva érdemes lehet egynél több fizetési szolgáltatóval szerződni. Ezzel csökkentheti az egyes fizetési megoldásokra eső többlet terhelést és a vásárlás biztonságát is növeli, amennyiben az egyik szolgáltató üzemzavara miatt valamely szolgáltató az online fizetést szünetelteti.
A vásárlók igényei
- Az vásárló beszélt nyelve. Fontos, hogy a fizetési felületet az ügyfelek saját nyelvükön tudják használni. Ez növeli a bizalmukat és csökkenti a félreértések lehetőségét a fizetés során, ezért hasznos, ha a kiválasztott fizetési szolgáltató lehetővé teszi a vásárlók saját nyelvén történő fizetést.
- A vásárló kényelme. Egyes országokban más és más fizetési szolgáltatók megoldásai terjedtek el. A vásárlók bizalmát nagyban növeli, ha olyan fizetési szolgáltatónál fizethetnek aki az adott területen már jól ismert.
- A vásárló devizája. A bizalmat az is nagyban növeli, ha a fizetendő összeget a vásárló a saját, jól ismert devizájában fizetheti ki. Ezért érdemes olyan fizetési szolgáltatót választani, aki az adott célpiac devizájában is fogad fizetést.
- Vásárló fizetési lehetőségei. Számos vásárló a bankkártyán kívül más fizetési megoldással is képes fizetni, ilyen például a SZÉP Kártya. Amennyiben a vásárlói hasonló megoldásokkal is fizethetnek Önnek célszerű olyan fizetési szolgáltatót választani, aki az adott fizetési megoldást is képes kezelni.