PayAlert - Fizetési rendszerhibák kezelése

A PayAlert szolgáltatása figyelmeztető értesítéseket küld az online fizetéseknél jelentkező technikai problémákról. A sikertelen fizetés oka lehet vásárló oldali hiba vagy rendszerhiba. Vásárló oldali hibánál például fedezethiány vagy vásárlási limit miatt hiúsulhat meg a tranzakció. Rendszerhiba esetén a vásárlást műszaki hiba akadályozza, ez viszont nem mindig tudatosul a vásárlóban, ami rossz fizetési élményhez és kosárelhagyáshoz vezethet.

Technikai hibák nem csak a fizetési szolgáltatóknál léphetnek fel. Alapos tesztelés ellenére a kereskedő oldalán végrehajtott fejlesztések vagy a webáruház keretrendszerének frissítése is okozhat műszaki zavart.

A PayAlert folyamatosan, munkaidőn kívül is figyeli a technikai hibákat és rövid időn belül értesítést küld a keletkezett üzemzavarokról. Az értesítéseket az előre megadott e-mail címekre vagy az erre a célra megadott URL-re küldi. Ezzel a PayAlert lehetőséget ad a kereskedőnek a szükséges intézkedések gyors végrehajtásához, akár automatizáltan is.

A PayAlert figyelmeztető értesítést küld, amikor:

  • Nincs egyetlen sikeres tranzakció sem - vagyis egy bizonyos számú megkezdett vásárlás után sem történik sikeres vásárlás.

  • Magas a sikertelen tranzakciók száma - vagyis egy adott fizetési szolgáltatóhoz tartozó sikertelen tranzakciók száma szokatlanul magas. Ebben az esetben a sikeres/sikertelen tranzakciók arányát figyeljük. A kedvezőtlen arány csupán tájékoztató jellegű, nem jelent egyértelműen hibát, de valószínűsíthető, hogy probléma van az online fizetéssel.

  • Magas a “megválaszolhatatlan” tranzakciók száma - vagyis a kereskedő boltja nem kéri le a tranzakciók állapotát a vásárlás végén, így nem tudja megválaszolni a vásárlónak, hogy a vásárlás sikeres volt vagy sem. A vásárlás ettől még lehet sikeres, de a kereskedő áruháza erről nem értesíti a vásárlót.

  • Kritikus hiba jelenik meg valamely terminálon - Ilyen esetben megadjuk a hibakódot és hogy melyik áruház és fizetési szolgáltató terminálján jelentkezett a hiba. Később újabb értesítést küldünk a hiba megszűnéséről is.