Tranzakciók kezelése - Szűrés és exportálás
A tranzakciókat számos szempont szerint szűrheti és rendezheti a PayAdmin felületén, az eredményeket pedig CSV formátumban mentheti (export) további feldolgozás vagy archiválás céljából. Ugyanitt tekintheti meg a vásárlók adatait és a tranzakcióhoz tartozó informatikai műveletek naplóit is (logok).
A szűrést és az exportálást az admin felület Tranzakciók és Összesítés oldalán egyaránt igénybe veheti, mivel a szűrés választható paraméterei és az exportálás menete azonos mindkét oldalon.
A keresési szempontok beállítása és a szűrés kiválasztása után az eredmények az oldal alján jelennek meg. Az átláthatóság kedvéért az egyes találatok státuszát színkódokkal jelöljük. A színkódok jelentését a találatok fejléce fölött láthatja. Oldalanként csak 20 találatot jelenítünk meg, a további találatokat a következő oldalakra lapozva tekintheti meg.
A szűrés eredményét CSV kiterjesztésű fájlba exportálva mentheti le későbbi feldolgozás céljából. A CSV fájlok tartalmát egyes táblázatkezelő vagy szövegszerkesztő programok is meg tudják jeleníteni.
Egyes mezőket, mint a Pénznem/Nyelv üresen is hagyhatja, ekkor a szűrés az üresen hagyott mező összes választható értékére szűr. Például: az üresen hagyott Pénznem mező esetén a szűrés az összes elérhető pénznemben végrehajtott tranzakciót megjeleníti.
Ha bizonyos összegű tranzakciókra szeretne szűrni, az adott összeget írja be az Összeg rész -tól és -ig mezőbe is. Például az 5000 forint értékű tranzakciók listázásához mindkét mezőbe írja be az adott összeget: 5000-tól és 5000-ig.
Speciális szűrési paraméterek
A PayAdmin felületén található egyes szűrési paraméterek használata további magyarázatot igényel ezért használatukhoz rövid magyarázó leírásokat készítettünk. Ezek a paraméterek a Tranzakciók és Összesítés oldalakon egyaránt megjelenhetnek.
Tranzakció azonosítók
- PMGW tranzakció azonosító - egyértelműen azonosítja a tranzakciót a BIG FISH Payment Gateway rendszerében; a tranzakcióval kapcsolatos kérdés esetén erre azonosítóra hivatkozhat munkatársainknál
- Szolgáltató tranzakció azonosító - a fizetési szolgáltatók egyedi azonosítókkal jelölik meg a tranzakciókat saját rendszerükben, ezek az azonosítók nem azonosak a PMGW tranzakció azonosítóval; az egyes szolgáltatók különböző azonosítókat használnak, ezért a Szolgáltató tranzakció azonosítót csak az adott szolgáltató kiválasztása után írhatja be (szolgáltató kiválasztásához használja a Szolgáltató / Kereskedő mezőt) ❗️szolgáltatói tranzakciós rész nem igaz, szűrő beállítása nélkül is működik❗️
Végrehajtás / Terhelés
A Végrehajtás a tranzakció típusát jelöli:
- Későbbi időpontban - itt a kétlépcsős fizetésekre szűrhet (ezeknél a tranzakcióknál az összeg befoglalásra/zárolásra kerül a vásárlás pillanatában, a valós terhelésre/feloldásra viszont egy későbbi időpontban kerül(t) sor a kereskedő kezdeményezésére)
- Azonnali terhelés - itt azokra a tranzakciókra szűrhet, melyeknél terhelés a vásárlás pillanatában történt
A Terhelés kétlépcsős fizetés esetén a tranzakció állapotát jelöli:
- Függőben - a tranzakciót végrehajtották és az összeget a bank befoglalta, de a tényleges terhelés még a kereskedő engedélyére vár
- Engedélyezve - a tranzakciót végrehajtották és a kereskedő engedélyezte a befoglalt összeg terhelését
- Visszavonva - a kereskedő végül nem terhelte meg a befoglalt összeggel a vásárló számláját, így az eredetileg befoglalt összeg hamarosan újra elérhetővé válik a vásárló számláján
Státusz / Állapot
A Státusz a tranzakció pillanatnyi, vagy lezárt tranzakció esetén a tranzakció végső eredményét jelöli:
- Függőben lévő - a tranzakció megkezdődött, de még nincs végső állapota
- Sikeres - a fizetési szolgáltató levonta az összeget a vásárló számlájáról
- Sikertelen - a tranzakció meghiúsult (pl. fedezethiány miatt)
- Vásárló visszavonta - a vásárló visszalépett a megkezdett tranzakciótól
- Időtúllépés - a tranzakciót a vásárló megkezdte, de a tranzakció lezárására biztosított időkereten belül nem fejezte be, ezért a tranzakció meghiúsult; a tranzakció lezárására biztosított időkereten fizetési szolgáltatónként eltérő
- Nyitott - egyes fizetési módok (pl. áruhitel) esetében a tranzakció véglegesítése akár napokat is igénybe vehet, ilyen esetben a tranzakció (véglegesítésig) ebben a státuszban marad
Az Állapot megmutatja, hogy adott tranzakció éppen melyik technikai lépésnél (szakasznál) tart a teljes a fizetési folyamatban:
- Megkezdett (Init) - rendszerünk regisztrálta az új tranzakciót és hozzárendelt egy PMGW tranzakció azonosítót
- Megkezdett (Start) - a vásárlót a fizetési szolgáltató oldalára irányítjuk
- Szolgáltatóhoz küldve - a vásárló átkerült a fizetési szolgáltató oldalára
- Szolgáltatótól visszaérkezett - a fizetési szolgáltató visszairányította a vásárlót a rendszerünkbe
- Kereskedőhöz visszaküldve - rendszerünk a kereskedő oldalára irányítja a vásárlót
- Kereskedő számára megválaszolva - a kereskedő oldala lekérdezte rendszerünktől a tranzakció eredményét, hogy tájékoztassa róla a vásárlót
- Megválaszolhatatlan - a kereskedő oldala nem kérdezte le rendszerünktől a tranzakció eredményét, így a kereskedő nem tudja tájékoztatni a vásárlót a vásárlás végső állapotáról
Visszatérítés
Itt szűrhet a visszatérített, illetve a vissza nem térített tételekre:
- Igen - a fizetési szolgáltató befogadta a visszatérítésre vonatkozó technikai kérést (az Igen csak a technikai kérésre vonatkozik, de nem jelenti azt, hogy a vásárló számláján már megjelent a pénz)
- Nem - az adott tranzakciónál nem történt a visszatérítésre vonatkozó technikai kérés a szolgáltató felé
A visszatérítés státuszáról a találatoknál az R (refund) oszlop ad tájékoztatást.